Sisters Hope: En kunstpædagogisk strategi forankret i en samtidkunstnerisk tendens
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Standard
Sisters Hope : En kunstpædagogisk strategi forankret i en samtidkunstnerisk tendens. / Lawaetz, Anna; Worre Hallberg, Gry.
In: Peripeti, Vol. 15, No. Kunstpædagogik, 01.06.2011, p. 104-112.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Sisters Hope
T2 - En kunstpædagogisk strategi forankret i en samtidkunstnerisk tendens
AU - Lawaetz, Anna
AU - Worre Hallberg, Gry
PY - 2011/6/1
Y1 - 2011/6/1
N2 - I denne artikel indføres læseren i fiktionsuniverset og læringsmetoden Sisters Hope, der er inspireret af en ny tendens indenfor performancekunsten, som vi kalder "levende og relationelle fiktive paralleluniverser". Især udfoldes forskydningen af lærer- og elevrollen indenfor Sisters Hopes absurde univers i forhold til mere traditionelle læringsmetoder.
AB - I denne artikel indføres læseren i fiktionsuniverset og læringsmetoden Sisters Hope, der er inspireret af en ny tendens indenfor performancekunsten, som vi kalder "levende og relationelle fiktive paralleluniverser". Især udfoldes forskydningen af lærer- og elevrollen indenfor Sisters Hopes absurde univers i forhold til mere traditionelle læringsmetoder.
KW - Det Humanistiske Fakultet
KW - Fiktionsstrategier
KW - Undervisningsmetode
KW - Fictional strategies
KW - Teaching strategies
M3 - Tidsskriftartikel
VL - 15
SP - 104
EP - 112
JO - Peripeti
JF - Peripeti
SN - 1604-0325
IS - Kunstpædagogik
ER -
ID: 36004051